Tuesday, July 26, 2016

Mul oli

  
kaks väga ägedat vanaema- üks kiftim kui teine. Ühe vanaema kodu oli  selline, mida ikka ja jälle on vahva meenutada, millest jutustada.
Mamma oli uhke oma kodu üle.Ütles tihti,  et tal on  kogu külas kõige puhtam  tare. Tema pisike kollane maja oli tõesti armas  ja hästi korras. Puust talupoja voodid olid  alati üles tehtud kui kuningannale oma   hulga patjade ja imelise käsitööga, laual oli alati  valge lina ja aknad olid täis  õitsvaid potililli.
Ta ise oli ka kui muuseumist, pikad puusadeni juuksed kindlalt kuklas krunnis, puhta põlle ja rätiga: iga töö ja käigu jaoks ise rätt, põll, riietus. Kui me läksime üle põllu  poodi, meiereisse või sidesse, võttis ta alati kingad  ja sukad näppu, suure tee ääres bussi peatuses pani kingad ja sukad jalga ja poriseks saanud   kalossid peitu bussi peatusse pingi alla.
Mamma kodu on  nüüd rüüstatud ja räämas, mamma ammu mulla all.
Tihti olen ma oma unenägudes seal õuel, trepil suppi söömas,  tärgeldatud pitsilisi padjakotte patjadele tõmbamas...
Põrandal käpuli kangast juurde lõikamas, mamma šnittidega abiks.

Mul ka endal   pea 100 aastane maja, remonti ei ole ei tea mis ajast tehtud, olen siis jõudumööda sättinud oma kodu, et seal oleks mugav ja ilus.  Odavad lahendused on aga ajutised ja tükivad ruttu koledaks minema ja kui kõnnin mööda maja ja avastan, et mu „dekoratsioonid“ on ära väsinud, kurvastan.


Tahaks  ka olla selline memm,  kes oleks mälestustes sama tore, kui olid mulle mu   vanaemad ja kelle kodu ikka mäletataks, kui imelist muinasjutu maad.

3 comments:

mustkaaren said...

See on kyll hea eesmärk ja tore vaatenurk ennast kõrvalt vaadata.

Emmeliina said...

mulle meeldis see tagaasivaatejutt. olen ise olnud samasuguses lapsepõlves. Vanaema Netel oli ainult 3 lapselast erinevas vanuses, sellepärast ta niipalju jõudiski. Palju teie vanaemal lapselapsi suvepuhkusel oli?
Miks ma nii pikalt kirjutan? Sest delfis käib kommentaariumis keskustelu, kus 60-ne vanaema ei jaksa suvel 5 lapselast kantseldada. Mina ka ei jaksa. Tean, et Sina jaksad. Oled väga võimekas ja jääd omadele niisugusena meelde :)

joanamari said...

Minu vanaema võttis vaid mind enda juurde , teised maale ei kippunud.
Mul on lapsi olnud hoida hulga, võõraid ja omi, viimasel ajal ei ole peale ühe poisi kedagi tulnud ega toodud, ühel lapsel isal vaimsed probleemid, teistel pole aega. ma jõuaks mitu last võtta vastu, olen harjunud paljude lastega, lihtsalt delegeeriks ülesandeid ;)